1. Witaj na ogólnopolskim forum studenckim! By otrzymać pełny dostęp musisz zarejestrować się. Rejestracja zajmie tylko chwilę. Masz już konto? Zaloguj się
    Chcesz forum dla Twojego kierunku?

czy warto zmieniać uczelnię po licencjacie?

Discussion in 'Studia' started by mara, 28-07-2010.

1. mara New Member

Muszę się poradzić obiektywnych osób Mrugnięcie
    studiuję w Toruniu na UMK, tu mieszkam przez połowę swojego życia. Jednak, kiedy zdawałam na studia, składałam papiery też do Poznania, bo to było zawsze moje marzenie, studiować tam. Nie dostałam się.
    Teraz skończyłam studia licencjackie i zarejestrowałam się na drugi stopień i na UMK, i do Poznania - żeby się sprawdzić. Nie liczyłam na to, że się tam dostanę - jednak udało się. Na obie uczelnie startowałam na ten sam kierunek, jednak specjalności dość znacznie się różnią. W Toruniu od początku wiedziałam na co chcę iść, w Poznaniu na przedmioty przypisane do poszczególnych specjalności spojrzałam dopiero teraz... no i nie wydają mi się one zbyt interesujące... a na specjalności, którą wybrałam w Toruniu, wiem, że będą same konkretne rzeczy. Od razu kiedy spojrzałam na te przedmioty, wiedziałam, ze są dla mnie, a w Poznaniu długo nie mogłam nic wybrać... I druga sprawa - w Toruniu wiedziałabym mniej więcej kogo wybrać na promotora, w Poznaniu nie mam pojęcia, a na chybił trafił to też nie za bardzo.
    Nie wiem już sama co zrobić... Czy kierować się tym, że Poznań jest większy (większe szanse, przynajmniej teoretycznie) a uczelnia bardziej prestiżowa, czy postawić na to co mnie bardziej interesuje?
  2. Hubert Administrator

Stawiaj na to co Cię interesuje. Ważne byś czuła się dobrze tam gdzie będziesz, wg Twojego opisu Toruń Ci to zapewnia.
  3. mara New Member

ale z drugiej strony w przyszłości chciałabym mieszkać w Poznaniu, a jeśli skończę tam studia, będzie mi chyba łatwiej...
  4. citri <font color="#000080">Public Relations</font>

I jak wybrałaś?